Fandom

Nove Biologije

Vloga Hsp90 v rakavi celici

191pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Rakav tumor, ki napade človeški organizem, potrebuje za rast in preživetje visoko razvite prilagoditve. Znanstveniki že desetletja iščejo način, da bi te prilagoditve preprečili in uničili rakave celice. Sedaj so na UMMS določili metodo, s katero bi lahko neposredno uničili šaperon Hsp90 rakave celice, ki vzpodbuja njeno stabilnost in preživetje, brez da bi poškodovali sosednje zdrave celice. V članku »Regulation of Tumor Cell Mitochondrial Homeostasis by an Organelle-Specific Hsp90 Chaperone Network«, izdanem 19. oktobra 2007 v reviji Cell, Altieri in drugi določijo novo pot po kateri se rakave celice razvijajo in nakažejo strukturo nove vrste sredstev proti raku. V tej raziskavi torej želijo določiti mehanizem po katerem Hsp90 vodi do stabilnosti in preživetja tumorske celice in razumeti zakaj splošno zatiranje Hsp90 ni bilo uspešno v kliničnih poskusih. Našli so veliko količino Hsp90 (in njemu sorodne molekule TRAP-1) v mitohondriju tumorske celice. Mitohondrij igra ključno vlogo pri celični smrti in podatki, ki so jih Altieri in drugi pridobili, kažejo, da Hsp90 mitohondriju tumorske celice preprečuje izpolnitev le te.
Zanimivo je tudi, da so bile visoke koncentracije Hsp90 in TRAP-1 najdene le v mitohondrijih tumorskih celic, v zdravih celicah pa ne. Odkritje odgovarja tudi na vprašanje, zakaj dosedanji inhibitorji, ki niso prodirali v mitohondrije, niso bili učinkoviti. Tako so modificirali obstoječ Hsp90 inhibitor na ta način, da je prodrl v mitohondrij, inhibiral funkcijo šaperonov in povzročil smrt rakave celice.

http://www.eurekalert.org/pub_releases/2007-10/uomm-scc101807.php

Also on Fandom

Random Wiki