Fandom

Nove Biologije

Varno in selektivno brisanje spomina na miših

191pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Dr. Joe Z. Tsien iz MCG trdi, da je mišim v svojem laboratoriju varno in selektivno zbrisal del spomina. Članek o njegovi raziskavi je bil objavljen 23. oktobra 2008 v reviji Neuron.

V svojih prejšnjih raziskavah je dr. Tsien že ustvaril miši, ki niso mogle tvoriti spomina, tako da jim je odstranil NMDA receptorje (NMDAR). Ti receptorji so neselektivni prenašalci kationov na postsinaptičnih celicah. V neki drugi raziskavi pa je ustvaril pametne miši, ki so imele znotraj recetorjev NMDA več NR2B podenot, ki povečujejo možnost uspešne povezave med sinapsami v možganih.

Tokrat pa je raziskoval predvsem αCAMK2 (Ca2+/calmodulin-dependent protein kinase), ki je sicer pomembna signalna molekula za NMDA. Ugotovil je, da se ob povečanem izražanju te molekule ob priklicu nekega spomina, ta spomin enostavno zbriše. αCAMK2 sicer vpliva na vsaditev AMPA receptorjev v sinapso. AMPA receptorji pa so pomembni pri trajni povezavi med pre- in postsinaptično celico, v tako imenovanem procesu dolgoročnega potenciranja (long-term potentiation).

Preučevanje mehanizmov povezanih s tvorjenjem spomina je zelo oteženo, saj se specifične proteine, katerih funkcijo v mehanizmu želimo spoznati, zelo težko vklaplja in izklaplja. Zato je raziskovalna skupina razvila posebeno kemično/genetično metodo, kjer s posebnim inhibitorjem za αCAMK2, izražanje te molekule uravnava kot s stikalom.

Povzetek članka
Seznam predstavljenih novic - 2008/9
Kazalo

Also on Fandom

Random Wiki