FANDOM

25. oktobra 2007 so znanstveniki National Institutes of Health (NIH) in Protein Structure Initiative (PSI) v reviji Science Express objavili novico, o uspešni določitvi strukture beta2-adrenergičnega receptorja [1].
Beta2-adrenergični receptorji so tarče beta-blokatorjev in so transmembranski proteini, sestavljeni iz sedmih transmembranskih vijačnic (7TM), ki jih uvrščamo v skupino z G-proteini povezanih receptorjev (GPCR). Ti receptorji so pomembni, ker se nanje z ekstracelularne strani vežejo ligandi – primarni obveščevalci (hormoni, živčni prenašalci, kateholne učinkovine). Z vezavo liganda v celici sproži vrsto reakcij, med katerimi je tudi sinteza molekul sekundarnega obveščevalca cAMP. Na tak način se prenaša signal do tarčnih celic pri naslednjih procesih: hormonska regulacija, prenos živčnih signalov, sprožitev eksocitoze, kontrola krvnega pritiska, celična rast, embriogeneza.
Za določevanje strukture proteinov, ki imajo hidrofilno površino se uporablja metoda kristalizacije. Beta-adrenergični receptorji, ki so transmembranski proteini pa imajo površino hidrofobno. Znanstveniki so se poslužili proteinskega inženiringa, s pomočjo katerega so na receptorju zamenjali fleksibilno zanko z bolj rigidnim delom in ga kristalizirali v nepolarnem mediju.
Ta metoda je zelo pomemben pri določevanju struktur membranskih proteinov. Na ta način so določili strukturo več z G-proteini povezanih receptorjev, ki jih kodira človeški genom.

SEZNAM PREDSTAVLJENIH NOVIC [2]
SKUPINE ZA SEMINAR [3]

Also on FANDOM

Random Wiki