FANDOM

Alzheimerjeva bolezen je najpogostejši vzrok demence. Gre za neozdravljivo degenerativno in terminalno bolezen. V najpogostejši obliki prizadene starejše od 65 let, obstaja pa tudi manj pogosta oblika z zgodnjim nastopom.

Amiloid beta je peptid, zaradi katerega v možganih nastajajo amiloidne plošče in je s tem glavni krivec oziroma povzročitelj Alzheimerjeve bolezni.
Strupena vlakna, ki jih tvori, so večinoma sestavljena iz dveh proteinov - Aß40 in Aß42
Ti proteini se nalagajo v možganih in oblikujejo plošče, ki so jih že dolgo povezovali z Alzheimerjevo boleznijo. Te plošče so sestavljene iz prepletenih amiloidnih protofibril, ki premestijo nevronske procese in so običajno vzrok za nenormalnosti v sosednjih nevronih. Raziskovalci opravili poizkuse na miših, tako da so spremljali, kako se Aß40 in Aß42 proteini zvijejo, zlepijo skupaj ter povzročijo agregate oziroma amiloidne plošče, ki so ubile živčne celice.

Nastale agregate so zdravili s spojinami iz polifenola, ekstrahiranih iz grozdnih semen. Polifenole najdemo v visokih koncentracijah v vinu, čaju, oreških, jagodah, kakavovcu in različnih rastlinah. Deluje kot antioksidant in tako varuje celice in različne telesne kemikalije pred poškodbami, ki jih lahko povzročijo prosti radikali, reaktivni atomi, ki poškodujejo tkivo…
Ugotovili so, da imajo polifenoli tako imenovan ONE-TWO PUNCH funkcijo (izjemno močno in efektivno zaporedje delovanja), ker blokirajo tvorbo toksičnih agregatov Aß in tudi zmanjšajo toksičnost, ko so kombinirani z Aß agregati. Torej, če se Aß (amiloid beta) proteini ne morejo združevati, se toksični agregati ne morejo oblikovati, torej ni nikakršne toksičnosti.

Also on FANDOM

Random Wiki