FANDOM

1.november 2007.EurekAlert. V najnovejši izdaji revije Molecular and cellular Biology so raziskovalci pod vodstvom Tej K. Pandite objavili raziskavo o encimu MOF ter vpliv njegove koncentracije na zdravljenje raka z obsevanjem.

MOF je en izmed najpomembnejših členov pri celični delitvi. V jedru, kjer je DNA povezana s histoni, doda posebno zanko (kemijsko skupino), katera s svojo sprostitvijo vpliva na aktivnost genov. O encimu MOF, njegovih lastnosti in strukturi, je znano malo, veljalo pa je, da zmanjšana koncentracija encima povzroči hitro delitev celic in razvoj tumorja. V omenjeni raziskavi so dokazali ravno nasprotno. Analizirali so 300 vzorcev tumorskih celic in ugotovili, da imajo celice enako ali celo povečano koncentracijo MOF-a. Z dodajanjem MOF-a so se celice hitreje delile ter s tem kazale prve znake nastanka tumorja. Poleg tega pa so celice z manj MOF-a bolj občutljive na obsevanje. V naslednji stopnji želijo raziskovalci identificirati inhibitor za MOF. Možen način zdravljenja bi bil izčrpanje MOF-a iz rakastih celicah, vendar ga pri tem še vedno ohraniti v enaki količini v zdravih celicah. Obolele celice bi bile tako bolj občutljive na obsevanje in se po terapiji ne bi mogle obnoviti zaradi primanjkljaja encima, na zdrave pa sevanje ne bi vplivalo.

Zaenkrat so raziskovalci šele na prvi stopnji možnega zdravljenja raka, zato so za uporabo na bolnikih potrebne še mnoge raziskave.

Also on FANDOM

Random Wiki