Fandom

Nove Biologije

Novo upanje za paciene, ki trpijo za anemijo srpastih celic Tadej Pavlič

192pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Okvare hemoglobina, kot so anemija srpastih celic in β talasemija prizadenejo lahko hude posledice, kot so hude bolečine in slabokrvnost, to pa pri nezdravljenih bolnikih (tistih, ki ne dobivajo redne transfuzije) vodi do zgodnje smrti. Znanstveniki pod vodstvom Stuarta Orkina so odkrili možen nov način zdravljenja bolnikov s tema genetskima okvarama v nastanku β podenote hemoglobina pri odraslih ljudeh. Namreč našli so molekularno stikalo, ki postopoma skozi razvoj zatira sintezo hemoglobina F (nima β podenote zato te mutacije nanj ne vplivajo), ki je glavna oblika hemoglobina za človeka v zadnjih šestih tednih življenja v maternici ter še šest mescev po rojstvu. To stikalo je gen z imenom BCL11A in znanstveniki so dokazali, da z deaktivacijo ali eliminacijo lahko povečajo količino hemoglobina F za več kot je potrebno, da se odpravi simptome teh dveh bolezni. Vendar je tu še težava in sicer to da ima gen BCL11A tudi vlogo pri razvoju imunskega sistema, kar pomeni, da bi odprava tega gena povsod po telesu lahko oslabila imunski sistem. Zato bi morala zdravila biti selektivna samo za eritrocite v zgodnji fazi razvoja, ko še proizvajajo hemoglobin. Drugi inštituti so že predlagali zdravila kot sta nikozan in senikapok, katera pa za zdaj še nista dobro raziskana.

Also on Fandom

Random Wiki