Fandom

Nove Biologije

Nova strategija za predvidenje imunitetnega odgovora okuženega organizma

192pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Cepljenje je proces vstavitve oslabljenega oz celo mrtvega patogena v organizem zdrave osebe, z namenom spodbuditve tvorbe protiteles z našo imunsko obrambo.

T-celice pripadajo skupini belih krvnih celic znanih kot limfociti, in imajo ključno vlogo v tako imenovani celično-posredovani imunosti. To pomeni, da ne proizvajajo protiteles, temveč aktivirajo makrofage, s čimer povzročijo uničenje okužene celice. Od B-celic se po sestavi razlikujejo po dodatnem specifičnem receptorju na zunanji površini imenovanem T-celični receptor (TCR).

B-celice so prav tako limfociti, vendar imajo te celice ključno vlogo v človeškem imunskem odzivu. Njihova glavna naloga je, da proizvedejo protitelesa proti antigenom.

Cepili so 15 zdravih oseb z YF-17D in opazovali njihove T-celice in nastala protitelesa v njihovi krvi. Čeprav je prišlo do manjših razlik med posamezniki, je analiza izraženih genov v belih krvničkah pokazala, da je pri večini oseb cepivo povzročilo aktivacijo mreže genov vključenih v zgodnji naravni imunski odziv na virus.

Z uporabo biokemijskih pristopov so bili sposobni določiti različne genske zapise, ki so ustrezale odzivu belih krvnih celic (limfocitov), oziroma nastanku protiteles proti cepivu. Da pa bi določili, ali s pomočjo teh genskih zapisov lahko predvidimo imunski odziv, so cepili druge posameznike pri čemer so bili sposobni napovedati (z 90 % gotovostjo) ali bo oseba razvila imunost s posredovanjem T- ali B-celic proti rumeni mrzlici.

Also on Fandom

Random Wiki