FANDOM

Na tej strani so povezave do videov in animacij procesov v molekularni biologiji, ki so lahko v pomoč pri študiju (npr. Biokemija, 2. letnik študija biokemije ali 3. letnik kemije).

Podvojevanje DNA Edit

Podvojevanje DNA - splošno. www.freesciencelectures.com (1:33/1:59)
helikaza, SSB, vodilna in zastajajoča veriga, Okazakijevi fragmenti, primaza, DNA-polimeraza III, DNA-polimeraza I, ligaza. Napake: na začetku prikaza je narisano jedro, a glede na poimenovanje polimeraz gledamo podvojevanje DNA pri bakterijah; polimeraza III je narisana, kot da bi imela samo eno reakcijsko mesto; na zastajajoči verigi ni zanke, ki v resnici obstaja.

Shema podvojevanja DNA. (1:28)
Počasna animacija, ki predvsem razlaga, kako deluje dimer polimeraze III v replikacijskih vilicah - problem orientacije, oblikovanje in razpad zanke na zastajajoči verigi.
Slabosti: ne vidimo, kje in kako delujejo ostali proteini/encimi, ki so vključeni v proces. Začetnih ~25 s prikazuje le delovanje na vodilni verigi, čeprav v resnici celoten proces teče ves čas hkrati na obeh. Narobe je tudi, da na zastajajoči verigi prvi začetni oligonukleotid sintetizira kar DNA-polimeraza, čeprav to v resnici naredi RNA-polimeraza (primaza).

Delovanje replisoma. (1:09)
Animacija narejena na osnovi določenih struktur proteinov, ki sodelujejo pri podvojevanju DNA. Dobro je vidno, kako nastane in razpade zanka na zastajajoči verigi in kakšni strukturni premiki so potrebni, da se DNA v replikacijskih vilicah podvojuje na obeh verigah sočasno.

Also on FANDOM

Random Wiki