FANDOM

Virus HIV napade naš imunski sistem oz. natančneje CD4 T-celice, ki so ključnega pomena v boju proti patogenom. Kritično zmanjšanje števila teh celic povzroči AIDS. CD8 T-celice imunskega sistema imenovane tudi citotoksične celice uničujejo okužene celice in s sproščanjem citokinov in kemokiov zavirajo replikacijo virusa HIV. CD8 T-celice imajo v stanju aktivacije aktiven encim telomerazo (reverzna transkriptaza), ki omogoča hitro podvojevanje celic brez posledičnega kritičnega skrajšanja telomer. Vendar pa pri kroničnih okužbah, kot je okužba z virusom HIV, pride do zmanjšanja telomerazne aktivnosti, krajšanja telomer in s tem do poslabšanega delovanja CD8 T-celic. Iz rastline imenovane Astragalus membranaceus, ki jo uporabljajo v tradicionalnem kitajskem zdravilstvu, so izolirali molekulo TAT2, ki dokazano poveča telomerazno aktivnost v citotoksičnih celicah okuženih in zdravih oseb. Na ta način se okrepi naš imunski sistem, ki se lahko učinkoviteje bojujejo proti okužbi. Predvidevano je da molekula TAT2 vpliva na MAPK/ERK pot, ki sproži prepis gena za telomerazo. Dosedanje raziskave vpliva TAT2 niso pokazale negativnih posledic, zato bi morda na način spodbujanja telomerazne aktivnosti lahko vplivali tudi na starostno pogojene bolezni, ki so povezane z oslabelim imunskim sistemom.

Also on FANDOM

Random Wiki