Fandom

Nove Biologije

Kako zelenjava in sadje izboljšata odzivnost bolnikov z rakom na zdravljenje

191pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Znanstveniki so skušali odkriti, kako naše prehranjevalne navade vplivajo na raka. Pri tem so se osredotočili na sadje in zelenjavo oz. na apigenin v tej hrani.

Apigenin je flavonoid in se nahaja v sadju, zelenjavi in v pijačah iz rastlin (čaj, pivo, vino). Raziskovalci so ugotovili, da inhibira rast različnih vrst raka npr. kožnega raka, raka dojk in debelega črevesa, raka želodčne slinavke in celo pri levkemijah. Ugotovili so tudi, da deluje direktno na p53.

Protein p53 je supresor tumorjev, saj ustavi celični ciklus, če pride do napake v prepisovanju DNA, da se DNA popravi ali pa pošlje celico v apoptozo. Izkazalo se je, da ima več kot 50% vseh bolnikov z rakom mutacijo na genu za protein p53, ki povzročijo neaktivnost proteina, kar posledično privede do bolezeni kot je rak.

Apigenin deluje na protein p53 tako, da ga aktivira in mu pomaga pri prehodu v jedro celice. V jedru celice p53, če je prišlo do napake v prepisovanju DNA, ustavi celični cikel in tako prepreči delitev celice, kar je posebej uporabno pri bolnikih, ki se zdravijo s kemoterapijo.

V prihodnje bodo raziskovalci skušali najti organske spojine, ki bodo delovale podobno kot apigenin ali pa še bolje saj so trenutni rezultati obetajoči, ker se je rast rakavih celic pri večjih koncentracijah apigenina upočasnila.

Vir:[1]
Seznam predstavljenih novic - 2008/9
Kazalo

Also on Fandom

Random Wiki