Fandom

Nove Biologije

Identificirana vloga encima, ki igra ključno vlogo v zmanjševanju bolezni srca

191pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Science Daily (27. oktober,2007) - Raziskovalci iz Univerze Virginia Commonwealth so identificirali vlogo encima CEH, ki zaradi sposobnosti zmanjševanja oblog v arterijah igra ključno vlogo v zmanjševanju bolezni srca.

Obloge v koronarni arteriji nastanejo, ko monociti (krvne celice) preidejo v steno arterije in »zaužijejo« velike količine "slabega holesterola" (LDL). Monociti tako postanejo »penaste celice«, ki lahko zamašijo arterijo. »Penaste celice« se lahko znebijo holesterola le, če omogočijo dostop HDL ali »dobremu holesterolu«. Učinkovit »izpust« holesterola iz makrofagov je nujno potreben za preprečevanje nastanka »penastih celic« za to pa je potrebna hidroliza holesteril estrov, ki jo katalizira CEH. Da ta reakcija lahko poteče, se mora CEH vezati na površino citoplazemskih lipidnih kapljic.

V tej študiji je ekipa prvič raziskovala mehanizem tega procesa. Gensko spremenjene miši so hranili z izjemno mastno in s holesterolom bogato hrano. Ugotovili so, da se je z odstranitvijo večje količine holesterola iz penastih celic pri miših s človeškim genom za CEH, razvilo opazno manj srčnih obolenj.

Z identifikacijo CEH kot nove tarče za zdravljenje pričakujejo, da bodo v prihodnosti možnosti za učinkovito okrevanje bolnikov večje. Upajo, da jim bo raven CEH v krvnih celicah omogočila predvideti že samo podvrženost boleznim.

Povezava na novico

Seznam predstavljenih novic

Also on Fandom

Random Wiki