Fandom

Nove Biologije

Genom topola

192pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Genom topolaEdit

V reviji Science je 15. septembra 2006 izšel članek, v katerem raziskovalci iz 39 sodelujočih skupin poročajo o osnovnih podatkih o genomu prvega drevesa, topola (Populus trichocarpa) - to je eden od topolov, ki ne rastejo v Sloveniji. Uspeva na zahodu Severne Amerike, kjer je zaradi hitre rasti pomemben za lesno-predelovano industrijo.

Nukleotidno zaporedje so določili s hitro (tako imenovano "shotgun") metodo, kot je to danes običajno tudi pri določanju drugih genomov. Genom so prebrali po kosih, ki so se prekrivali, tako da so v povprečju vsako bazo določili 7,5-krat. Celoten genom je velik okrog 500 milijonov baznih parov, kar je približno 4-krat več kot pri arabidpsisu, a dosti manj kot nekatere druge višje rastline. Skupaj ima topol 19 kromosomov. Genom se je v evoluciji dvakrat podvojil, enkrat v obdobju, ko so se ločile evolucijske poti arabidopsisa in topola, kasneje pa še enkrat - od te podvojitve je v genomu še vedno 8000 dupliciranih genov.

O drugih raziskanih rastlinskih genomih lahko preberete na strani Genomi rastlin.

Kazalo

Also on Fandom

Random Wiki