Fandom

Nove Biologije

Ali so lahko molekule pridobljene iz curryja novo zdravilo proti raku?

191pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Raziskovalci z univerze Tohoku v Sendai, Japonska so na konferenci American Association for Cancer Research predstavili dva analoga kurkumina (G0 Y030 in G0 Y031), ki kažeta velik potencial za zmanjševanje rakavih tumorjev.

Kurkumin je aktivna sestavina rastline žoltnjak, ki raste v tropskih delih Azije. Znano je, da kurkumin deluje na nivoju aktivacije transkripcije, natančneje na trankripcijske faktorje, kot je na primer jedrni faktor kappa B (NF-kappaB) ali pa aktivator protein-1 (AP-1). Rezultat delovanja je negativna regulacija različnih genov kontrole celičnega cikla in onkogenov, npr. c-Myc, cyclinD1, Bcl-2 in Bcl-XL.Negativna regulacija povzroči upočasnjeno rast rakavih celic in s tem inhibira rast tumorja.

Estrogen je hormon, ki je naravno prisoten v telesu. Lahko pa visoka koncentracija tega hormona poveča rast tumorja na dojki. Estrogen deluje tako, da se veže na poseben receptor, ti. aril hidrokarbon receptor, preko katerega vstopi v celico. Podobno kot estrogen delujejo tudi določene druge kemikalije, ti. posnemovalci estrogena (DTT, dioksin, klordan, itd). Kurkumin ima izjemno sposobnost, da se lahko veže na ta receptor in s tem prepreči vezavo posnemovalcev estrogena. Posledica je zmanjšana proliferacija rakastih celic. Raziskave so dokazale, da inhibira vezavo DTT-ja za 75%.

S sintetiziranjem vedno novih analogov raziskovalci iščejo takšno zdravilo proti raku, ki bi bilo kot kurkumin nestupeno za zdrave celice hkrati pa bi ustavilo rast tumorjev. Raziskave še potekajo.

članek
Seznam predstavljenih novic

Kazalo

Also on Fandom

Random Wiki