Fandom

Nove Biologije

Ali nas vitamin D lahko varuje pred sevanjem?

191pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Vsakodnevno smo izpostavljeni majhnim količinam sevanja, včasih, kot na primer ob manjših ali večjih jedrskih nesrečah, pa se ta količina sevanja zviša. Zato znanstveniki iščejo učinkovito sredstvo, ki bi ga lahko zaužili oralno, ki bi imelo malo stranskih učinkov in ki bi nas varovalo pred določeno količino sevanja. Rešitev se morda ponuja v vitaminu D oziroma v njegovi aktivni obliki.

Dolgotrajna izpostavljenost sevanju lahko privede do formacije raka, zaščita pred tem pa bi bila v blokiranju poškodovane DNA in v zadrževanju napredovanja poškodovanih celic, ki bi se lahko razvile v rak. Kot je navedeno v povzetku znanstvenega članka z naslovom The protection afforded by vitamin D against low radiation damage, katerega glavni avtor je Daniel P. Hayes, so pred kratkim odkrili nova področja zaščitnih funkcij vitamina D. Zdaj postaja jasno, da bi nas lahko biološko najbolj aktivna oblika vitamina D, 1, 25-dihidroksiholekalciferol, varovala pred različnimi sevanji ali kakorkoli drugače induciranimi poškodbami. Vitamin D zaščitno deluje na vrsto mehanizmov, kot so regulacija celičnega cikla, proliferacija, diferenciacija, medcelična komunikacija, programirana celična smrt (apoptoza, avtofagija) in antiangiogeneza. Posledično bi vitamin D lahko predstavljal primarni nefarmakološki dejavnik, ki ponuja zaščito pred subletalnimi koncentracijami sevanja, posledično pa tudi pred rakom, ki ga lahko povzroči sevanje. Kot navajajo, bi ga lahko uporabili pred ali po izpostavljenosti nizkim stopnjam sevanja.

Also on Fandom

Random Wiki