Fandom

Nove Biologije

Študija razkriva vlogo vitamina D pri zdravljenju raka

191pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Skupina znanstvenikov iz Španije pod vodstvom Palome Ordóñez-Morán je razkrila kako vitamin D prek aktivacije receptorja za vitamin D (VDR) zavira razvoj raka na črevesju.

VDR je receptor iz družine jedernih receptorjev. Po vezavi aktivne oblike vitamina D- kalcitriola- se aktivira in vpliva na izražanje genov. Poleg tega pa vpliva tudi na kalcijeve kanalčke in povzroči vdor kalcija v celico. Običajno sodeluje predvsem pri absorbciji kalcijevih in fosfatnih ionov v prebavilih.

V svoji raziskavi so znanstveniki odkrili, da se ob povečani koncentraciji kalcitriola odprejo kalcijevi kanalčki. Kalcij vdre v celico in aktivira več kinaz, med njimi RhoA-ROCK, MSK I in p38MAPK. Te ob sodelovanju VDR povzročijo prepis genov za proteine, ki sodelujejo v celičnih povezavah (npr. E-kadherin). Istočasno RhoA-ROCK in MSK I zavirata Wnt/ß-kateninsko pot, ki običajno spodbuja celično rast in delitev.

Na ta način so znanstveniki uspeli omejiti razvoj raka na črevesju, v nekaterih primerih pa celo »ozdraviti« poškodovane celice. Te so namreč ponovno vzpostavile medcelične povezave in diferencirale v epitelne celice. Ta odkritja odpirajo možnosti za razvoj novih tehnik zdravljenja raka, znanstveniki pa se sedaj posvečajo natančnejšemu razumevanju vloge VDR v procesu.

Also on Fandom

Random Wiki